© E.H.B.O. Zuidplas, afd. Nieuwerkerk a/d IJssel

EHBO vereniging ZUIDPLAS

ehbo zuidplas logo 376x476De vereniging E.H.B.O. Zuidplas, afd. Nieuwerkerk a/d IJssel is in 1954 opgericht met als doel:
Het organiseren van EHBO-opleidingen en opleidingen Eerste Hulp bij Kinderen.
Dit doen we met een team van gediplomeerde Eerste Hulp-instructeurs en volgens de richtlijnen van Het Oranje Kruis. De certificerende instantie op het gebied van Eerste Hulp.

Tijdens onze cursussen leert u om op verantwoorde manier Eerste Hulp te verlenen bij Ongelukken en acute ziektebeelden. Naast het theoretische gedeelte wordt uitgebreid geoefend in de praktijk waarbij gebruik gemaakt wordt van de inzet van gediplomeerde LOTUS-slachtoffers. Zij zijn opgeleid om ongevalssituaties en ziektebeelden zo realistisch mogelijk uit te beelden.

Onderwerpen die tijdens onze cursussen o.a. aan bod komen:
- Eerste Hulp bij wonden / Verband(en) aanleggen
- Verstuiking/kneuzing/botbreuken
- Brandwonden
- Verslikking
- Levensbedreigende letsels
- Reanimatie
- Gebruik A.E.D. (Automatische Externe Defibrillator)

Klikt u hier voor ons cursusaanbod.

Leden van onze vereniging worden ook regelmatig ingezet bij evenementen als vrijwillige hulpverlening.

Voor informatie kunt u ons contactformulier invullen of mailen/bellen naar ons secretariaat (Yvonne Mud-de Bruin):

Telefoon: 06-29412527

HISTORIE
De Vereniging EHBO Nieuwerkerk a/d IJssel is opgericht op 2 augustus 1954 tijdens een vergadering thuis bij de heer A.P. Valkenburg. De vereniging startte met 12 leden.
Het eerste bestuur bestond uit: de heer A.P. Valkenburg, voorzitter, de heer W. Goor, secretaris en mej. C.A. Reijm, penningmeester.

ehbo zuidplas icon blauw EHBO Cursus
ehbo zuidplas icon rood Bijscholing EHBO